Încăpusem pe mâna unei lacrimi

Doamne, când încăpem pe mâna lacrimii, să Te ţii!
Parcă nu e alunecuş ca ăsta pentru nicio sanie…
Eu cred că ai face bine să vii,
Până nu ne înhaţ-o dihanie.

În capătul primăverii, în loc să înflorească merii şi perii
Şi în loc să plec la plimbare cum m-ai învăţat,
Făceam sentiment din pâlnia pulberii
Până joaca lui m-a ne-ndurat.

Dar ce bine că erai pe aproape,
Ce bine că pasul Tău călca pe apele mele…
Poţi să le numeşti lacrimi şi să le fii pleoape,
Eu tot Te urmez printre ele.

Chiar dacă noaptea nu ştie că eşti aci,
Eu tot deschid fereastra de la iubire.
Întunericul de peste tot va fugi
Ca o lecuire.

De aceea stau pe meterezele îndurerării
Şi strig de bucurie că am învins:
Dacă nu erai Tu lumina lumânării,
Eu m-aş fi stins.

Şi dacă nu erai Tu odaia mea de culcare,
Cine ştie pe unde eram acum
Aripă de pasăre călătoare
Căzută pe drum.

11 răspunsuri la Încăpusem pe mâna unei lacrimi

  1. elisabeta spune:

    Ma gandeam la versetul care spune „El va sterge orice lacrima din ochii lor ” si la alte lucruri care ne-au fost descoperite despre cer..
    A C A S A
    Mi-ai spus ca acasa va fi bucurie..
    Si-adesea visez c-am ajuns
    Ca nici o povara nu port pe vre-un umar
    Si plansul acesta e ultimul plans..

    Ca orice-ntristare-a trecut de la mine
    Si orice durere-a fugit
    Ca merg langa Tine in zori cu racoare
    Pe plaiuri de pace ce nu au sfarsit…

    Si stiu ca pacatul nu ma-nfasoara
    Si nu ma pandesc ispitiri si caderi,
    Ca umbrele mortii-s ramase in vale
    Si zilele nu se termina in seri.

    Ce multe-mi vei spune atunci pe-ndelete
    Atunci voi cunoaste ce mult m-ai iubit
    Caci mainile Tale strapunse pe cruce,
    Imi spun despre pretul platit..

    Ce mari bucurii ne asteapta acasa!
    Dorintele sfinte vor fi implinire.
    E taina tinuta de veacuri ascunsa
    Acasa in ceruri va fi doar iubire.

  2. ionatan spune:

    Frumos şi plin de nădejde mesajul tău, Elisabeta. Nici nu ştii ce mare ajutor îmi dai cu el!

  3. violeta spune:

    Si mie imi place poezia. Multumesc Elisabeta. Tu ce adresa de blog ai?

  4. elsabeta spune:

    Draga Violeta, Ma bucur foarte mult. Multumesc. Si ma simt incurajata sa mai incerc. As vrea sa fie pt. slava Lui Dumnezeu. Si noi sa ne bucuram. (Blog nu am)

  5. violeta spune:

    poate ar fi bine sa-ti deschizi unul. Domnul sa lucreze in contiunare si prin tine!

  6. A.Dama spune:

    După prima strofă, mi s-a părut că se poate încheia poemul.🙂

  7. ionatan spune:

    Mulţumesc, A.Dama, întotdeauna găseşti ceva de remarcat şi întotdeauna ai dreptate.🙂 Eu nu pot decât să ma bucur că măcar o strofă rezistă, din tot.

  8. A.Dama spune:

    Ionatane, nu trece la interpretări! Lasă-le în seama noastră, a criticilor. N-am spus că doar strofa aceea rezistă, ci că e densă cât un poem întreg!😛

  9. ionatan spune:

    Hii!🙂 Păi cum mă puteam bucura acum, dacă nu „interpretam” ?🙂

  10. El Zorit spune:

    Ce bine cand se intampla sa cadem pe marginea drumului pe unde va trece Samariteanul. Dar si mai ferice este, si va fi, de cel care la hanul unde este gazduit si vegheat spre vindecare deprinde nu doar stiintza de a se pazi de talhari, ci se innobileaza si cu lumina-iubire a blandei priviri ce si-a facut mila cu el.
    Cat despre cei care nu au trebuinta de… ca nu li se intampla nimic inlacrimat… credeti ca poate sa li se daruiasca lor ceva dumnezeesc ?

  11. ionatan spune:

    Dumnezeu Se deschide pentru toţi, înţelegerea Sa şi înţelegerea despre Sine e cu faţa la toţi oamenii… Cine nu-L primeşte se condamnă singur…😦

Lasă un răspuns

