E vreme bună

_________________________________________________________

E vreme bună, Doamne, să închin
la masa Ta, paharul amintirii,
când frângerea, în crini, de cer senin,
revarsă ziua propovăduirii.

E vreme bună astăzi ca şi ieri
şi încă va mai fi un timp, anume
până ce Tu numi-vei învieri
pe cei, în piept, cu răni de rugăciune.

E vreme bună cum era atunci,
în Ghetsimani, când plângea Maria
cu lacrimi sfinte şi dureri adânci
săpând în aer drum către Mesia.

E vreme bună de crescut măslini
cu rod, în locul unde pasu-ai pus
şi dintre suliţi lunge, dintre vini
m-ai înălţat mlădiţă de Isus.

E vreme bună, încă este har,
se frânge încă Domnul şi învie,
vecia încă ţine calendar
în fiece frântură de vecie.

E vreme bună, vreme de Golgotă
înapoiată urii şi durerii…
Învesmântată-n falnică horbotă,
e vreme bună: vremea învierii!

(poezie apărută în volumul „Tabla înmulţirii cu cerul”, Cluj, 1998)

__________________________________________________________

De nu strigai

7 răspunsuri la E vreme bună

  1. lolx spune:

    foarte faina poezia…recitata fara semnele de punctuatie, dar totusi faina. keep it real!

  2. ionatan spune:

    Îţi mulţumesc. Cred că se înţelege şi aşa. Da’ să vezi când scriu fără semnele alea…

  3. dinu spune:

    Mă duc şi azi

    Mă duc şi azi la izvorul Scripturii
    De unde curg din belşug apele vii
    Îmi răcoresc diagonala făpturii
    Nesaţul, adâncul dorinţei de-a fi.

    Mă duc şi azi la izvorul iubirii
    Să beau însetat din preaplinul de har,
    Să-mbrac dimineaţa puterea trăirii
    Lăsând, înnoit, mulţumiri pe altar.

    Mă duc şi azi la izvorul luminii
    Unde raza vederii plenare se naşte
    Răsar în parfum de lacrimă crinii
    Şi-n gând înfloreşte floarea de Paşte.

    Mă duc şi azi la izvorul nădejdii
    Găleata credinţei din nou mi-o încarc
    Căci drumul e lung şi plin de primejdii
    Şi cel rău pândeşte cu săgeată în arc!

    Mă duc şi azi la izvorul vieţii
    Cu apă cerească şi foc mă botez
    Retras meditez şi frământ ca asceţii
    Plămada de dor, năzuinţă şi crez.

    Mă duc şi azi la izvorul divin
    Ce-adapă toate Saharele lumii
    Poposesc la oaza cu pâine şi vin
    Dezbrăcând frământările humii.

    Mă duc şi azi şi iar mă voi duce
    Şi mâine, şi-apoi în fiece zi.
    Ce apă e-n el, curată şi dulce
    Şuvoi nesecat de eterne tării!

    Izvorul acesta e Domnul Isus
    El şi azi, cum ieri, spre mâine se varsă.
    Izvorând nu de jos, din adânc, ci de sus,
    Pe cel însetat resplendid îl lasă!

    nicholas dinu

  4. Castalia spune:

    Cum ma abonez la pagina dumneavoastra? Multumesc.

  5. ionatan spune:

    Nu stiu nici eu exact… Intri pe blogul meu si ai in dreapta sus „informatii despre blog”, iar acolo „inscrie-te la blog”. Cred ca asta e… Si eu iti multumesc.

  6. Rodica Botan spune:

    E vreme buna…inca mai este…ce bine-ar fi sa realizam asta cit mai multi.
    Minunat mesaj, minunata poezie…

  7. ionatan spune:

    … Şi e vreme bună pentru prietenii… Îţi mulţumesc.

Lasă un răspuns

