Aurul să fii

Aurul să fii

Şi cui sunt rob, când cu statura încă
Pe mine însumi caut să mă sui?
Când aur trece curăţit, pe lângă,
Şi nu ştiu cum să-l ţin din goana lui…

Rămân mereu în umbra unei vârste
Când focul greu ardea şi nu ştiam
Că înainte de-ale morţii cruste
Aceeaşi mormântare prohodeam.

Acum la Tine gândul îmi aleargă
Cum supt, pământul fuge către ploi:
Când zbaterea din doruri se dezleagă,
Învaţă-mă să număr pân’ la doi.

Tu ştii apoi cum vom citi Iubirea,
E treaba Ta cum vom afla că ştii…
Desfă-ne, bun Isuse, împietrirea,
Şi-n glodul nostru aurul să fii.

7 răspunsuri la Aurul să fii

  1. rose4you spune:

    superba ideea „aurul din glod”!🙂

  2. Corina Petrache spune:

    pan la doi……… primul gand: asa putin? abia apoi : o Doamne doar atata trebui , Tu in noi… unu…. Doi, unu…. Doi…

  3. ionatan spune:

    Doi… sau trei… Familia cea deplină!

  4. Corina Petrache spune:

    tot doi, iubirea implinita in casatorie ne transforma in extensii unul pentru celalalt, tot ceea ce nu se potriveste celuilat moare (trebuie) asa ca …
    tot doi

  5. ionatan spune:

    Da, acesta este idealul… Şi totuşi, de ce atâtea experienţe triste?😦

  6. dinu spune:

    Mă lupt

    Sunt un naiv cu zâmbet perpetuu
    Pătruns pe de-a-ntregul de rugă şi crez.
    În suflet, cuvântul îmi e ornamentul
    Neîmblânzit, neputând să-l dresez.

    Iubesc adevărul cum ţarina spicul
    De grâu îl iubeşte şi-l creşte în glod.
    Prea adesea sunt înfrăţit cu finicul –
    Bogat în frunziş, dar fără de rod!

    Aş vrea să-nfirip în toţi veşnicia,
    Să dăltui în inimi Lumina de sus,
    Să-mbrac omenirea în har, cum hârtia
    Mereu se îmbracă cu tuşul supus.

    Aş vrea, dar nu pot! Puterea mi-e vană!
    Rămâne doar poamă concepută în duh.
    Mă lupt să înving neputinţa umană
    Şi plâng şi rămân un arbor pleşuv.

  7. Liliana H. spune:

    Cred că răspunsul este demn de-a fi pus alături de „Criticilor mei” Eminescu.

Lasă un răspuns

