Alergătorul

Aerul mi se mai pare atât de adânc
De când mă respiri Tu, Alergătorule!
Am devenit rarefiat şi înalt ca un crâng
În care cerbul e viu şi izvorul lui e.

Am fiecare bucurie lipită cu îngeri
Direct de piept, ca o vitejie.
Mi-am alcătuit întregimea din frângeri
Când Tu ai numit poezia să fie.

De atunci, de fiecare parte a unui deal
Urcă Alergătorul cu premiul pe umeri:
Parcă e mântuire şi parcă e atât de amar
Durerile ce sunt să I le numeri.

Ca niciodată, umbra va fi cu raza
Şi împreună mă vor denumi, ca şi când
Secerătorul îşi aleargă în inimă coasa
Secerând pulsul ei de pământ.

Apoi firea mea e dezdoită
Şi mă respiră ca pe un aer adânc
Alergătorul, cu alergarea lui dăruită
Ca să-L ajung.

2 răspunsuri la Alergătorul

  1. nicholas dinu spune:

    Ca un hulub

    Ce aş putea să iau din tine lume
    atunci când mă voi duce din noroi
    în colţul veşniciei şi cu nume
    voi încropi mereu edenuri noi?

    Voi regreta că nu te cultivasem
    în pieptul meu cu aripi de nesaţ
    deşi la sânul tău de praf crescusem
    alintul tău fardat fiindu-mi laţ?

    Şi mă întreb
    cu sufletul la gură:
    când frânghia care mă ţine rob
    s-o rupe
    şi oceanul de căldură
    va-nsidefa acest gângavic ciob

    Ce inimă ar fi de-ajuns
    sa creadă
    nemaivăzutele
    de cer
    giuvaierii
    lumina Lui cu scânteieri de zadă
    învăluind suav ai Săi copii?

    Voi sta în mută
    pură adorare
    pe-acel inponderabil infinit
    ca un hulub
    în veşnică mirare
    doar pentru simplul fapt
    că L-am iubit.

    nicholas dinu

  2. ionatan spune:

    Cred că ultimele 3 strofe, mai libere, mai neîncorsetate formal, te reprezintă…

Lasă un răspuns

