Roiuri de ani ca rostirile

După ce ne-am vârstat cu de toate
Ca o felie de realitate inconştientă,
Ne-am măsurat vârstele de departe
Şi viaţa lor am găsit-o absentă.

Eram ca un cal mural de pe pereţii tăcerii,
Nimeni nu-şi mai amintea cine ne-a pus
În culorile triste ale îndoielii,
Cu orgoliile în sus.

Colmatam zile de aprilie sau de altceva
În albia înapoierii noastre-n goliri,
Că iubirea aproape că nu mai conta,
Oricât eram de nuntiri.

Oricât eram de zăbreliţi în durere,
Şi oricât ni se păreau ele de aur curat,
Cineva tot încerca dinăuntru să spere
O afară de niciodat’

Şi uite-aşa ne-ai luat de pulsul aproape rupt
Şi în grădina Ta ne-ai înflorit obosirile,
Că nu mai trec anii pe dedesubt,
Ci roiesc între noi ca rostirile.

4 răspunsuri la Roiuri de ani ca rostirile

  1. nicholas dinu spune:

    iata ceva paralel, sau perpendicular, nici eu nu stiu! imi place stilul tau „stramb” pe care eu nu-l posed.

    Curgând din ieri, prin astăzi, către mâine

    În casa iluzorie-a lui Plato
    Mă strecuram să-mi răstignesc părinţii
    Blindat precum un caporal din NATO
    Decis a apăra cazarma minţii.

    Idei ce mor, roind în abundenţă,
    Cu cicatrici pe piept nevindecate
    Ningeau morbid un veac de somnolenţă
    Din care mă-nfruptam pe săturate.

    O pravilă mi-a înfundat cărarea
    Pe care visele-n galop de zebre
    Pe sănii iuţi, sfidând înfrigurarea,
    Goneau spre mâine în cirezi funebre.

    Pe drumul raţiunii umaniste
    Am întâlnit Credinţa şi Iubirea,
    Cereşti şi apte, de ne-nvins juriste
    Care m-au cununat cu Nemurirea.

    Sunt astăzi rupt de şatrele minciunii
    Sorb înţelept dulceaţa mântuirii
    Şi-n toamna vieţii zbor precum lăstunii
    Mai ‘nalt decât înverşunarea firii.

    La Golgota, maladroidă vina
    Mi-a fost spălată-n râu de suferinţi!
    Azi, şapte aripi, mari cât e lumina
    Străbat Lacteea sfintei năzuinţi.

    Căci Logosul venit în trup de humă
    Mi-a spart icoana falselor oglinzi
    Şi-n cioburile minţii, ca arvună,
    Un rug mi-a pus, potent când îl aprinzi.

    Curgând din ieri, prin astăzi, către mâine
    Şuvoi de pace mă inundă calm!
    Trăiesc să fiu ca El- izvor şi pâine–
    Şi porumbel de dragoste. Şi psalm.

    nicholas dinu

  2. Eva spune:

    ce frumos ce frumos ce frumos ce frumos mai frumos ca niciodata. dai noi infloriri🙂

  3. ionatan spune:

    Vă mulţumesc, dragii mei! Şi ţie Eva, şi ţie, Dinule. Sunt onorat, cu atât mai mult cu cât ştiu că şi voi scrieţi frumos!🙂

  4. Maria Doina spune:

    ,,Şi uite-aşa ne-ai luat de pulsul aproape rupt
    Şi în grădina Ta ne-ai înflorit obosirile,
    Că nu mai trec anii pe dedesubt,
    Ci roiesc între noi ca rostirile.”…..ajungem fiecare la un timp în care anii se rostesc altfel… Superbă rostire poetică!

    ,,Curgând din ieri, prin astăzi, către mâine
    Şuvoi de pace mă inundă calm!
    Trăiesc să fiu ca El- izvor şi pâine–
    Şi porumbel de dragoste. Şi psalm.”….Minunat!….Doamne, fă din noi poemul Tău de iubire!

    Iată ceva din gândurile mele din aceste zile:

    ( 19 ianuarie 2009 – în lupta cu anii…cu amintirile…)

    Nedumerire

    Cine a spus că
    părinţii trudesc din greu?!
    Ei plămădesc din iubire
    pâinea caldă pentru cină…

    Cine a spus că
    părinţii obosesc uneori?
    Ei şoptesc rugăciuni atunci
    şi vorbesc cu îngerii…

    Cine a spus că
    mamele încărunţesc?!
    Ele-şi prind argint în păr
    ca trandafirii-n tinereţe…

    Cine a spus că
    taţii plâng pe furiş?!
    Ei făuresc mărgăritare
    pe care le aduc în dar…

    Cine a spus că
    părinţii îmbătrânesc?!
    Ei întineresc cu fiecare fiu,
    cu fiecare nepoţel…

    Cine-a spus că
    părinţii se duc?!
    Ei se reîntorc din Lumină
    în doritul, Veşnicul Acasă…

    Şi cine a spus ca
    uneori să le sărutăm mâinile?
    Poate că ar trebui, deseori,
    să le sărutăm inimile…

Lasă un răspuns

