Hotărăşte-te !


 

 

Cineva a zis : « Dacă nu avem în noi ceea ce este deasupra noastră, vom ajunge în curând să cedăm la ceea ce este împrejurul nostru. » Şi câte nu sunt împrejurul nostru !
Satan a creat a întreagă lume de iluzii, gata oricând să ni se ofere, o lume de minciună şi de amăgire, care oferindu-ni-se ne devoră.
Cine nu a simţit atingerea plăcerii şi a mizeriei, deodată, a satisfacerii vinovate, a împreunării cu
împrejurul sub abilul patronaj al Amăgitorului?
Cine nu a simţit că pluteşte în imensitatea unei neasemuite înălţări spirituale ce s-a dovedit curând a fi doar aceeaşi împreunare a sinelui propriu cu exact imaginea lui oglindită de lumea himerelor ? A împrejurului considerat real, considerat necesar, considerat oricum,  numai amăgior, numai mizerabil şi demn de milă, nu…  « Stăpânitorul veacului acestuia », a împrejurului acestuia « răcneşte ca un leu şi caută pe cine să înghită. »
Unde alergaţi, oamerii buni ? Opriţi-vă !  Priviţi în voi: mai e acolo ceva neclar, aproape tainic, ceva ca o virgulă între bine şi rău ? Se mai învinovăţesc sau se dezvinovăţesc între ele gândurile voastre ? Înseamnă că nu-i totul pierdut.
Înseamnă că mai răsună în voi un clinchet de la întemeierea lumii, chiar dacă înăbuşit de împrejururi iluzorii… Îndepărtează-le cu once preţ, dacă vrei să auzi vuietul naşterii tale din nou ! Dacă îţi place cu adevărat liniştea muzicii Duhului Sfânt… Şi cum niciodată nu putut-au împreună să stea adevărul şi minciuna, cum niciodată două propoziţii contradictorii nu pot fi adevărate în acelaşi timp, nici două împrejururi reale în acelaşi timp şi la fel de adevărate, hotărăşte-te ! Ori împrejurul prefăcut şi pieritor, ori ceea ce vine de deasupra, veşnic şi adevărat… Hotărăşte-te!

7 răspunsuri la Hotărăşte-te !

  1. rb spune:

    Deasupra noastra nu-i nimic bun, in noi si langa noi nu-i nimic bun. E nimicul ala vesnic.

  2. ionatan spune:

    Mie îmi sună altfel, dragul meu… Nu e nimic bun, spui tu. Nici în noi, nici deasupra noastră… Asta o decretezi tu. Înseamnă că ştii exact ce e aia „bun” şi ce e aia „nimic”. De unde ştii, dacă nu ai termen de comparaţie? Şi de unde ai termen de comparaţie, dacă nu există „nimic bun”? Nu ţi se pare că te hazardezi?

  3. rb spune:

    Anticipam raspunsul, domnule Ionatan.🙂 Nu, nu ma hazardez deoarece viata si experienta, clipa de clipa, iti confirma zilnic acel nimic, de deasupra, din noi si tine ceilalti. Totu-i in van si vanare de vant. Si asta-i trist.

  4. ionatan spune:

    E ok! Înseamnă că m-ai provocat cu bună ştiinţă. Nu-i rău… Dar nu uita că ai de-a face cu un poet. Adică cineva care gândeşte „strâmb” ca să meargă drept (la inima cititorilor)!🙂 Nu mă poţi convinge de „adevărul” tău, pentru simplul motiv că eu văd altceva decât vezi tu. Că nimic bun nu e în mine (în noi), ai dreptate. Dar în momentul în care „nimic-bunul” ăsta se întoarce în sursa lui care e „Tot-Bunul”, omul devine altceva. Încearcă asta. Eu am verificat. Şi ai de-a face cu un om care a văzut nu doar „nimic-bunul” din sine şi din ceilalţi, dar care a şi fost „mâncat” de el literalmente „până la os”. Pensionat de boală la 36 de ani, declarat handicapat grav şi părăsit de soţie datorită bolii la nici 50, continui să trăiesc prin minunile lui Dumnezeu, despre care sunt convins că nici n-ai idee. Repet: încearcă, gustă, şi vei vedea Bunătatea! Fiindcă „toate lucrurile loucrează împreună spre BINELE celor ce iubesc pe Dumnezeu”!🙂

  5. rb spune:

    ce vad eu nu puteti, nici vedea, nici simti dumneavoastra. nici nu vreau sa va conving de adevarul meu.doar ca adevarul dumneavoastra e cel putin hazardat. iar partea a doua a raspunsului dumneavoastra, puteti sa o stergeti, o stiam.:)

  6. ionatan spune:

    Da, încă o dată mă convingi de adevărul că mereu sunt şi rămân lucruri care „la mintea omului nu s-au suit”… Îmi pare rău pentru tine, ai ales partea aia de hazard care nu-ţi oferă nicidecum siguranţă, pace, linişte… Sunt convins că suferi şi regret că nu am cum să te ajut mai mult. Pot să mă rog pentru tine? În ce priveşte „hazardarea” mea, convinge-mă că cinismul tău dureros e un teren mai propice supravieţuirii, mai mult, dezvoltării personalităţii umane, în această lume, decât credinţa, nădejdea şi dragostea… Asta înseamnă „hazardarea” mea. Am ales să trăiesc aşa.

Lasă un răspuns

