Dacă nu aş fi sigur de pasul ăsta

***
dacă nu aş fi sigur de pasul ăsta
celălalt ar sta agăţat în păduri de teamă ca rupturile
şi nu aş mai călători de la durere la durere şi înapoi
numărând zilelor toate ghebele toate căldurile

şi câmpurile cu ciulini şi urme de copite
de la capătul viselor nedormite sub palmieri
îşi cască mormintele de oboseală de aşteptare
ce bine că sunt sigur de pasul ăsta

aşa-i de când mi-a pus piciorul în atele de marea galileii
puţin credinciosule era alintul Său iar eu ţipam
frica avea undeva un sâmbure de inima mea
în care nu mai eram

3 Responses to Dacă nu aş fi sigur de pasul ăsta

  1. nicholas dinu spune:

    Pentru că-n tine zâmbeşte
    Gândul, cu spaţii deschise,
    Fapta, atlet ce tânjeşte
    Spre consistenţe precise,

    Pentru că, la fel ca un înger cu lipsuri,
    Ca un orfan plin de saţ
    Întruna visezi dinadinsuri
    Cu vitrega soartă la braţ,

    Pentru că-n zarea fertilă
    A timpului stors de valenţe
    Te-nalţi cu aripi de acvilă
    Golit de ambivalenţe

    Într-o flămândă-ncercare
    De-a mulge lumină din Rai,
    Ca Atlas, purtând în spinare
    Tot cerul, şi lumii să-l dai,

    De-aceea pe roata olară
    Din apă şi duh te frământ.
    Un semn, un glas, o vioară
    Te-nsum şi te vărs pe pământ.

    nicholas dinu

  2. nicholas dinu spune:

    la strofa a doua, ca sa fiu in acelasi pas cu celelalte strofe as fi zis:

    şi câmpurile cu ciulini şi urme de copite
    de la capătul viselor împerecheate cu vârsta
    îşi cască mormintele de oboseală de aşteptare
    ce bine că sunt sigur de pasul ăsta

    sau:

    şi câmpurile cu ciulini şi urme de copite
    de la capătul viselor nedormite sub palmieri
    îşi cască mormintele de oboseală de aşteptare
    ce bine că sunt sigur de pasul de ieri

    schimbarea aceasta de la urma alterand in acelasi timp si titlul. este parerea mea, nu trebuie sa-mi dai dreptate.

  3. ionatan spune:

    Mai întâi îţi mulţumesc pentru poezia ***. E superbă. Apoi îţi mulţumesc pentru observaţii şi sugestii. Toată lumea laudă ce scriu, iar la nevoia mea de un sprijin pertinent nu se gândeşte nimeni. Ai perfectă dreptate: dacă aş avea mai multă răbdare cu mine, aş fi, probabil, mai atent. Dar sunt un repezit şi un comod. E suficient, ca să mă mulţumesc cu ce iese. De obicei nu-mi elaborez textele, totul e „la prima mână”. Aşa m-am învăţat. Dar înţeleg că s-ar putea face si altfel… 🙂

Lasă un răspuns

