Poeme noi la un an nou

***
poate să se aşeze iubirea ca un strat de zăpadă
aluneci şi cazi dacă nu eşti atent
cum cad în cer ieruncile grămadă
dintr-un copac absent

uneori poate ar fi bine să înnorezi
când realităţile pasc de exemplu
când vin amintirile şi le veghezi
jertfă de lacrimi în templu

şi apoi nu mai alunecă nimic
dinspre mine zilele nu mai spun mult
până la tine iau distanţe şi le abdic
apoi ascult

***

anul cel nou a crescut ca o aripă din umărul meu
atunci am văzut pentru prima dată cum zburau zidurile casei
neştiind zăpada vechiul pom de Crăciun
neştiind alinierea cu neputinţele ferestrelor
de a aduna muguri din primăvara ce va veni

anul cel nou seamănă cu înverzirea albastrului
de parcă cerul începe să clocească fruze de albatroşi
şi de acolo pe jos până la fericire
dă-mi iubire şopteşti cum ai frământa cozonaci
iar Dumnezeu îi coace în ajunul de Sine

One Response to Poeme noi la un an nou

  1. nicholas dinu spune:

    Rugă pentru anul nou

    M-ajută, Doamne bun, să nu sucumb
    De-atâta întâlnire cu preaplinul,
    Ci-n ochi cu floricele de porumb
    Să-mi duc, în pas neşovăit, destinul!

    M-ajută, Doamne,-a preţui coralul
    Ce-mi creşte ca un prunc sugând lumini
    În pieptul ăsta ne-nfricat de valul
    Atâtor scrise, dar iertate vini!

    M-ajută, Doamne, să-nmulţesc fărâma
    De dragoste, ce-ai pus-o-n viaţa mea,
    Iar Tu, iubirii, stăpâneşte-i cârma,
    Neştiutoare-i fără mâna Ta!

    M-ajută-n anul care stă să-nceapă
    Să fiu ce n-am fost încă până azi!
    În blidul meu de humă să încapă
    Întreg extazul muzicii din brazi.

    M-ajută, Doamne, fi-mi luminătorul
    Ce dă vicisitudinilor naiul
    Cu care cântă-n noapte călătorul
    În inimă îmbobocindu-i Raiul!

    M-am hotărât, pe muntele de har,
    Să urc spre cer, uns de ninsori alpine
    Şi iau cu mine harta sfântă, dar
    Pe drumul vitreg nu plec fără Tine!

    nicholas dinu

Lasă un răspuns

