Cumpăna anilor

Cum pui Tu, Doamne, aer în obraze
Şi alb în nea ca virgule în fraze…
Şi anii îi rosteşti ca pe surcele
Când faci în mine focul Tău cu ele.

Ca un copil de poale-Ţi mă aţin,
Mă-ntrebi de zâmbet şi mă-ntrebi de chin…
Eu îţi răspund cu lacrimi ca şi cum
Aş fi rămas din flacără, doar scrum.

Iernatică vâlcea îmi e iubirea,
Abia-ndrănzesc să-mi plâng nedumerirea.
Şi-n frigul meu – cocioabă de sărman –
De ce-ai venit să înnoieşti un an?

Eram acolo, nu eram, nu ştiu
Să fi rămas vreun sturz mai coliviu
Decât îmi e fiinţa uneori,
Când trec prin ani ca zumzetul prin flori.

Nu vreau să fur din stele nu ştiu ce,
Vreau strălucirea care-n mine e
Când anii mi-i rosteşti ca pe surcele
Şi faci în mine focul Tău cu ele.

One Response to Cumpăna anilor

  1. nicholas dinu spune:

    Rugă de fiecare zi

    Doamne,
    În hăţişul marilor dileme
    Mi-ai deschis un ochi înspre Lumină
    Să pătrund dincol’ de teoreme,
    Să mă urc spre absolut din tină.

    Unii zic că funia vieţii
    Împletit-ar fi din „nu se ştie”!
    Cărturarii, vracii, înţelepţii,
    Vor să-mi vândă noaptea ca făclie!

    Doctorii de multă cunoştinţă
    Mă tratează de un cancer nou:
    Mi-au găsit că încă am credinţă,
    Că nădejdea mea e-un straniu ou!

    Să-mi adoarmă dorul meu de cer,
    Îmi prescriu cârpite biberoane,
    Îmi induc injecţii fără ser,
    Ma tratează ca pe-un virus, Doamne!

    Valuri după valuri de migrene
    Boala mea de Tine, le produce.
    Mă privesc, scholastic, printre gene
    Fraţii mei, când le vorbesc de cruce!

    Dă-mi Tu, Tată, duh de vorbe rare
    Şi putere-atât cât a ierta,
    În genunchi să stau şi în picioare
    Să învăţ „a fi” în şcoala Ta.

    Dascălii şi scribii raţiunii,
    Fă din ei ai primenirii fii.
    Asta-mi e azima rugăciunii
    Doamne-al meu de fiecare zi.

    nicholas dinu

Lasă un răspuns

