Darul păstorului

Continuare de aici

Ceva se întâmpla cu Galaal. Murmurase tot timpul drumului, aproape fără să se uite pe unde calcă. Avea o cu totul altă privire. Acum, însă, nu mai era timp..Erau înaintea intrării staulului. Timiditatea pusese stăpânire pe ei. Cine să intre cel dintâi? Când trecuseră prin faţa casei negustorului care-l amărâse atât de mult pe Galaal, acesta doar murmurase ceva mai tare: „pace pe pământ…”

Se invitau din ochi. Ar fi trebuit să intre întâi Simeon, era cel mai vârstnic. Dar intră Şezer. Apoi Galaal şi ceilalţi. Nu, nu era nimic tainic sau cutremurător. Un copilaş, aşa cum le spusese îngerul. Culcat în iesle, pe paie, cu vitele primprejur. Alături, mama şi tatăl. „Ştim de la îngeri…” spuse, răguşit uşor, Simeon. „Vrem doar să vedem…” Înconjurară ieslea, mişcându-se încet, ca în templu. Copilaşul gângurea. Abur uşor din nările vitelor încălzea aerul. „Am adus mielul.” rosti Simeon, ceva mai sigur pe sine, scoţând vietatea şi ţinând-o ca pentru jertfă, cu amândouă mâinile, apoi îngenunchind. Îl depuse la picioarele ieslei. Mielul, legat, doar respira. Părinţii priveau tăcuţi. „Şi noi…” spuseră Natan şi Ben Sifar, făcând la fel. Şezer se căuta prin cutele veşmintelor, dând la iveală, după un timp, un fluieraş şi o praştie. ”Ştii, de astea au nevoie păstorii cei buni…” îi spuse el lui Iosif, amintindu-şi ce-i spusese tatăl său când i le dăduse şi încercând să se scuze că, la repezeală, uitase să-şi ia mielul.

Numai Galaal era încă în picioare. Ţinea o mână pe marginea ieslei, sprijinindu-se. „Îi e rău?” se întrebă Simeon. Cealaltă mână, încă de la intrare, o ţinea în haină, în dreptul inimii, şi aproape că-i tremura de încordare. Nu-şi luase nici o desagă. ÎI picurau lacrimi în barba deasă. „Eu…”, începu să spună. Apoi căzu pe genunchi, copleşit. Scoase din sân, tremurând, mâna în care ţinea micul burduf cu vin. Îl puse lângă celelalte daruri. „Pace… pe… pământ…” îngăimă el, luptându-se să fie cât mai clar.

În iesle, copilaşul zâmbea.

5 Responses to Darul păstorului

  1. diogene73 spune:

    Inatan, iarta-ma daca poti si vei dori asta. Pilda ta cred ca depaseste puterea mea de intelegere. Si pentru asta, te rog sa ma ierti. atunci,. nu erem pregtit, dar socot ca doaar bsta va fi ncel mai mare punct al incercarii mele. Iart-ma c nu l-am inteles atunci…inc nub re nimic der inteles…. citindu-l pe Bacon, cu lui lume Benslemic, m inceput sa pricep cite ceva. Iti sint dator cuy un raspuns. Acesta este DA Si s dorins pot lus legtur cu domnul Rdu, su frtele Rdu. Multumesc.

  2. ionatan spune:

    Dragul meu, crede/ma, si tu imi esti destul de neclar, datorita literelor lipsa… Am reiterat povestea de anul trecut, fiindca mie imi place… Sensul nu mi se pare deloc ascuns: intalnirea cu Pruncul are puterea sa schimbe sufletele si atitudinile oamenilor…

  3. diogene73 spune:

    Multumesc pentru raspuns, dar mai cu seama pentru puterea de intelegere si rabdarea de-a pricepe pina si ceea ce nu era rostit. Cred insa ca este o neintelegere la mijloc. Probabil ca tocmai la aceasta putere de schimbare ma refeream, dincolo de greselile grafologice care cred ca puteau aavee o scuza mai plauzibila decit s-ar putea inventa. Cred insa ca am gresiot blog-ul si personajul. Imi cer scuze pentru eroare! Multumesc.

    P.S.A propos, timiditatea este o stare interioara ce este caracteristica anumitor persoane. Prin urmare e imposibil sa manifeste accidental. Adica sa poata puna stapinire pe unii sau altii la intimplare.

  4. ionatan spune:

    Dragul meu, nu mi s-a parut ca trebuie sa fac vreun efort… Daca am inteles aiurea ceva, iarta-ma. Si daca poti fi mai clar, incearca-ma. Iti multumesc. 🙂

Lasă un răspuns

