Crăciunul – adevărata bucurie

Bucură-te! Aşa se adresează proorocul binecuvântat cu viziunea Naşterii Domnului, a Luminii ce se coboară „peste cei ce stăteau în întuneric”. Şi ce frumos face zăpada legătura între bucurie şi lumină, în imaginaţia şi în amintirile noastre! Ca şi lumina şi bucuria unei stele… Mai mult, ca şi lumina şi bucuria a mii şi mii de stele, căci zăpada îşi înşiră pe zare fulgii, iar fulgii duc în ei cristalele strălucitoare… Şi fiecare cristal strigă „Bucură-te!”

Dacă natura întreagă, în măreţia simplităţii ei, ştie să se bucure aşa de frumos cu ocazia naşterii în sânul ei a Celui prin care există şi prin care a fost creată, de ce sufletele oamenilor zac mohorâte sub sarcastica glugă de osânză a proprilui trup, schilodindu-se? Pentru natură a venit Isus? Pentru ceva ce va arde? „Căci pământul, cu tot ce este pe el va arde.” Numai sufletele oamenilor vor rămâne, bucurându-se ori îngrozindu-se de ele însele, de cât Crăciun au ştiut sau nu să adune…

4 Responses to Crăciunul – adevărata bucurie

  1. Rodica Botan spune:

    M-ai onora daca ai participa si tu la concursul de colinzi de pe blogul meu. Orice colinda…eu le prefer pe alea batrine…dar tu esti liber sa-ti alegi una care-ti place. Regulile sint pe blogul meu…si Merry Christmas to you!!!

  2. ionatan spune:

    Onoarea e de partea mea, Rodica. Voi studia problema si voi pregati ceva, cu siguranta. Iti multumesc pentru urare si ti-o intarc. Fii binecuvantata! 🙂

  3. Eu cred că avem o problemă cu zăpada de Crăciun şi parcă mă bucur puţin că anul acesta aproape lipseşte pentru că am asociat sărbătoarea aceasta cu prea multe lucruri care nu au nici o treabă cu ea şi am pierdut din vedere esenţa 🙂 … nu ştiu câţi din cei care văd cristalele de zăpadă se gândesc la naşterea lui Hristos. De fapt sărbătoarea a devenit o ocazie de relaxare pentru noi, de bună dispoziţie, întălniri între cunoscuţi … nu că aceastea ar fi rele ci doar că ele fură din adevăratul sens al sărbătorii.

  4. ionatan spune:

    Acum tu eşti cel (cea) care grăieşte adevărat! Deşi pentru cineva care vrea să alunece neapărat, zăpada nu e indispensabilă… 🙂

Lasă un răspuns

