Psalmul de sub perfuzor 4

De când am învăţat frigul, cerul e bolnav de pojar… Stă internat în amintirile mele şi bate din aripi. Are mai multe adâncimi decât oricât aş putea cădea eu vreodată şi îmi spune despre ele că sunt suiş. Apoi învăţ să iernez.

Doamne, fă ochii în patru, că tare-s bolnav: nu tu felinar, nu tu feştilă, măcar o scânteie albastră, nu Tu… Încep să flutur culorile cu sorbituri mici, ca pe iaurt. La ora de vizită vine mormântul şi mă întreabă dacă sunt bine, se interesează cât de roz am visat.

De ce să mă tem? Apa e plină de urme de paşi. Pământul, la fel. Dacă toate ar începe deodată să cânte, Domnul ar apărea iar. Eu aş face valurile mai mici, apoi m-aş dez-mici şi m-aş dezmetici, iar El ar potoli furtuna.

E bine când El potoleşte furtunile, ce bine e când răsare… Pleacă tot omul la treburi şi seara vine cu pâinea, de-atâta zi-ntreagă.

Dacă n-ar fi şi iarnă în lume, n-am face pârtii. Sau om de zăpadă, sau sănii… Doamne, deschide un strop de ninsoare şi vom vedea…

6 Responses to Psalmul de sub perfuzor 4

  1. elis. spune:

    „Apa e plina de urme de pasi. Pamantul, la fel.” – E asa de frumos spus!- Fiindca Dumnezeu a venit spre noi! „Si ce vom fi, nu s-a aratat inca.”- Numai prin harul Lui!

  2. ionatan spune:

    Oriunde am fi, sub perfuzor sau sub lună plină, numai prin har…!

  3. catalin spune:

    texte de genul astora te prind de tot… aici esti tu intreg si pretutindeni…

  4. Corina Petrache spune:

    daca nu ar veni in vizita mormantul poate nu am mai recunoaste partiile…. si totusi.. prea des ne viziteaza… Hai sa facem partii in iarna sufletului, si-or ramane cainii sa bata a pustiu undeva sus pe varf de nameti, sa radem ghidus: i-am pacalit!
    Multumesc pentru psalmul de sub perfuzor!

  5. ionatan spune:

    Cătălin, îţi mulţumesc, voi încerca să continui cu astfel de texte.

  6. ionatan spune:

    Mormintele ne vizitează mereu… Peste sau sub perfuzor… Ce bine când Domnul deschide ninsoarea!

Lasă un răspuns

