Hristos ia mereu premiul întâi!

Dacă-mi las gândurile să zboare ţinâdu-se de viaţa lor, aşa cum păsările pleacă pentre a se întoarce mereu la cuib, îndepărtându-se oricât, în ciugulitul lor, dar întorcându-se mereu acasă, la puişori, aşa venim şi noi mereu mânaţi de vânturile pocăinţei, care din afară pot părea penibile, inutile, dăunătoare, în contradicţie cu toată evidenţa înconjurătoare, fanatice…

Şi poate chiar aşa ar fi, dacă nu Şi-ar face acolo sălaş Adevărul. Adevărul întotdeauna va birui, într-o situaţie de confruntare. Arată-mi adevărul tău parţial, iar eu las să vorbească Persoana Adevărului Însuşi, care e Calea şi care e Viaţa, care e Alfa şi care e Omega… De aceea strigă David: „nu mă tem de nici un rău, căci Tu eşti cu mine.” De aceea îţi poate permite să afirme atât de categoric: „eu şi casa mea vom sluji Domnului”.

Indiferent unde mă poartă întâmplările, prin ce colţuri de lume, sau prin ce coclauri de sentiment, prin ce frumuseţe a încrederii, ori pe lângă amăgiri de-o clipă, „cuibul”, „casa” mea va fi una singură… Acolo îmi scriu poeziile şi îmi întorc mereu gândurile şi sentimentele, acolo vorbesc în şoaptă despre preaplinul inimii, acolo mă găseşte El şi acolo mă găsiţi voi…

Da, un creştin e mereu previzibil: uită-te la Hristos şi vei şti de unde să-l iei…

Era fetiţa mea cea mare în clasa a patra, parcă… când un prieten care lucra la Inspectoratul Şcolar pe vremea aia îmi spuse: am nevoie de fata ta într-o tabără de creaţie, o laşi? O las, i-am răspuns eu, bucuros că pot asigura copilului o distracţie pe perioada vacanţei. Ce are de făcut? El mi-a spus că va fi o tabără pe teme de protecţia copilului… I-am explicat fetei cam ce o aşteaptă. Da, tati, da’ n-am mai făcut niciodată asta… Ce e ăla un studiu de caz? Păi ţi se prezintă o situaţie, iar tu va trebui să vorbeşti despre toate implicaţiile posibile ale ei şi eventual să dai şi soluţiile corespunzătoare. Şi cum pot face asta concret, m-a întrebat fata. Păi gândeşte-te la ce ar fi spus şi ce ar fi făcut Domnul Isus în situaţia aia. Şi aşa a făcut. S-a întors din tabăra aia cu două diplome: premiul întâi la individual şi premiul întâi pe echipe… Vezi, i-am spus, Hristos ia mereu premiul întâi dacă-L laşi…

Fusese un concurs la nivel naţional, organizat de LADO şi Ministerul Învăţământului. Aşa spun şi acum: Hristos ia mereu premiul întâi, dacă-L laşi! ŞI ŢI-L DĂ ŢIE!

4 Responses to Hristos ia mereu premiul întâi!

  1. alienare spune:

    De unde stiti dumneavoastra ca Hristos ia mereu premiul intai?

  2. ionatan spune:

    Fiindcă El e Cel dintâi dintre mai mulţi fraţi, şi ia mereu Premiul Întâi… ( Romani 8:29 )

    Filipeni 3:12  Nu că am şi câştigat premiul sau că am şi ajuns desăvârşit; dar alerg înainte, căutând să-l apuc, întrucît şi eu am fost apucat de Hristos Isus.

    Filipeni 3:14  alerg spre ţintă, pentru premiul chemării cereşti a lui Dumnezeu, în Hristos Isus.

    Coloseni 2:18  Nimeni să nu vă răpească premiul alergării, făcându-şi voia lui însuşi printr-o smerenie şi închinare la îngeri, amestecându-se în lucruri pe care nu le-a văzut, umflat de o mândrie deşartă, prin gândurile firii lui pământeşti,

  3. alienare spune:

    Si unde scrie ca El ia mereu premiul întâi?

  4. ionatan spune:

    Dacă Pavel consideră că merită să alerge pentru premiu, căutând să-l apuce, fiindcă avea pe ce să se bazeze (era „apucat de Hristos”), eu îl cred… Hristos e Acela care asigură premiul desăvârşirii, condiţiile alergării şi finalitatea ei. Interesant e că nu mai trăia el (zic de Pavel… ) Atunci cu ce îşi alimenta alergarea? Cum ar fi putut râvni la vreun premiu?

Lasă un răspuns

