Mă-ntorc sub ani

Mă-ntorc sub ani ca fulgul zăpezii sub furtuni,
Aduc cu mine, Doamne, căderile în frig…
Te rog, desprinde-mi iarna şi-n frunze să m-aduni
Ca de-o înfiinţare de care ştiu şi strig.

Din jocul morţii suplu pe sufletu-mi corsar
O navigare pune desupra de-orice mări…
Acea alcătuire din care mă răsar
Când vietăţi de taină-nvăţatu-şi-au cărări.

Mă-ntorc să spun în faţă durerii că trăiesc
Chiar dacă muşcătura-i a înroşit apus,
De parcă-n codrii lumi amari hălăduiesc
De ceaţă grote triste de care nu mi-a spus.

Mai stoarce-mă o dată, Isuse, din bureţi
Pe buzele iubirii să ştiu să picur iar,
Şi iarăşi alergarea cu ziua să mi-o-nveţi
Să dea pagina vremii în scurtul calendar.

Lasă un răspuns

