Obolul meu

Eu nu ştiu cu lacrimi să-Ţi ud talpa, Doamne,
Şi nici alb ştergarul din păru-mi să fac.
Când firea din frunze şi ierburi adoarme
Învăţ rugăciunea şi-n palma ei tac.

Nici ‘nalt ca zaheul dorinţei de Tine,
Nici văzul cel stins ierihonic nu sunt.
Am umbra prea largă pe large ruine,
Nu pot înţelege atâta pământ.

Eu…, fugă de tânăr până la bătrâneţe
Prin goale tarlale cu mirişti şi scai…
Tu, lumi împărate şi gânduri alteţe
Şi calda simţire de Tine îmi dai.

Aşa că mă plec, chiar de nu ştiu plecarea,
Adânci reverenţe de umbră mai pot…
În palma iubirii în care-ai pus calea,
M-arunc să trec, Doamne, prin lacrimă-not.

16 Responses to Obolul meu

  1. A.Dama spune:

    Ultimul vers mi-a rămas mai drag. A meritat să merg până la capăt. 🙂

  2. ionatan spune:

    Îţi mulţumesc A.Dama. A meritat să scriu. 🙂

  3. El Zorit spune:

    De-ar fi sa traiesti Ionatane printre lacrimi… si-n fuga ta spre batranete, tot cu spatele spre Ierihon, sa inoti acolo unde se sfarseste lacrima; iar unduirea ei calda sa-ti aduca desfatarea miristilor fara de scai ; acolo la marele seceris !

  4. ionatan spune:

    Vă vreau lngă mine. Pe voi, prietenii mei, să fugim împreună…. Abia atunci lacrima va deveni atât de mică, încât nu va avea cum să ne încapă pe toţi. Şi vom ajunge toţi la marele seceriş, aşa cum un pod întreg ajunge musai pe malul celălalt! 🙂

  5. rose4you spune:

    prin marea de ruga toti sa-inotam
    vela,catarg sa ne fie Cuvantul
    busola ne este cerul intreg
    si timona jertfa Lui pe cruce.

  6. ionatan spune:

    Şi când vreo furtună spre larg să ne poate
    Şi-abate urcuşu-i de valuri şi hău,
    El este catargul ce leagănă toate:
    ‘Nălţări, prăbuşire, şi bine, şi rău…

  7. rose4you spune:

    el pune marii hotare asterne un orizont
    ne da in suflet Speranta sa credem ca
    pe tarm de Iubire cu ingerii in curand Acostam…

  8. ionatan spune:

    Dacă n-ar fi ar înţeleni înţelegerea,
    S-ar usca lujerul dimineţii…
    Faţa luminii cineva o sulemenea
    La adăpostul nopţii şi ceţii.

  9. rose4you spune:

    Nimic nu ne poate intoarce
    Drumul inalt este ales de EL
    Poteca pe care ingerii
    isi canta pasii in rosii petale
    Sta prinsa de un colt de cer
    si o margine de apa

  10. ionatan spune:

    Planul Său e ca pârghia echilibristului, ajută la echilibru.
    Viaţa e mersul nostru pe sârmă.
    Dacă pierdem pârghia, ne fuge sârma de sub picioare! 🙂

  11. rose4you spune:

    …deci… tre’ sa ne tinem bine de parghia care ne pastreaza in echilibru… 🙂 .
    …sti cantecul..”pastreaza-ma in Harul tau”….

  12. calatorru spune:

    imi place strofa 2. umbra ce nu prea se pricepe la intelegeri dar stie curpinde 🙂
    acum unde-i umbra e si lumina, nu-i asa?

  13. ionatan spune:

    Da, prietene, nu mă pricep la înţelegeri, dar am ochii care văd lumina. Cu ei nu voi cuprinde pământul, oricât şi-ar înghesui ruinele în sufletul meu… Dar cerul, da, fiindcă El mă cuprinde pe mine.

  14. ionatan spune:

    Dragă B.Roman, îţi mulţumesc pentru apreciere… Voi încerca să mă repet, aşa că m-aş bucura să ne mai întâlnim.

Lasă un răspuns

