Trecerea prin icoană (fragment 03)

toată pădurea-i a mea
fiecare iarbă iese din ea
verdele suie până la înălţime de-o coasă
dar până la urmă vrea acasă

sunt cerbul sunt cerbul rănit
cu glonţul acela în el
undeva e pajiştea cea rămasă
vreau acasă

nu mai pot paşte nicio câmpie
nicio pajişte grasă
sunt frate cu toată iarba de pe pământ
a-mbătrânit privirea-mi pe vânt
vreau acasă

în aer se face cu un apus mai puţin
în porumbişte cu o mătasă
păsări din migraţii nu mai vin
vreau acasă

dacă te întreb ceva spui că val
ca o împuşcare întoarsă
în mine glonţul ăla vertical
voia acasă

în ochii căprioarei e un fiord
vin furtuni şi-aiurează
dar nu mai pot să zăresc nu mai pot
dacă-i pasă

e ca un greu de mirare în crengi
care m-apasă
Doamne bun numai Tu înţelegi
c-aş vrea acasă

pentru mine poarta e prea departe
valea prea joasă
dealurile-n jur prea înalte
vreau acasă

port glonţul acela cât un trofeu
venea în mine să mă ia de mireasă
ca să mă ducă la Dumnezeu
vreau acasă

mi se va mai zvârcoli spaima puţin
neînţeleasă
dar mă ţin bine de glonţul ăla şi vin
că vreau acasă

printre copaci o rază-şi târa
lumina scoasă
dar glonţul meu şi pe ea o-mpuşca
pe biata rază

abia atunci am văzut o tristeţe
cât o mireasă
care venea să mă-nveţe
că vreau acasă

3 Responses to Trecerea prin icoană (fragment 03)

  1. Lorelei spune:

    E fain sa doresti Acasa..dar sa nu uitam a mai avem cate ceva de facut pana cand vom ajunge…cat despre glont…nu -l scoate lasal va fi parte din tine si nu te va mai durea va fi busola ta cand vor veni spre tine alte gloante care sa te raneasca el va da „un bip”…si vei avea mainile intinse sa-l prinzi sa nu mai patrunda in piept ranindu-te …ii vei da tu traectoria!

  2. ionatan spune:

    Un inconvenient al felului asta de a scrie este ca deschide riscul unor multiple si variate posibilitati de intelegere si interpretare. Dar asta inseamna in acelasi timp un avantaj: fiecare intelege ce vrea el si se bucura cum vrea el. Cat despre mine… eu scriu.

  3. lorelei spune:

    Scrie pentru bucuria multora care sufera de boala,de dor,de necredinta de viata distrusa,de dor de iubire sau de dor dupa ingeri… tu scrie ca sufletele noastre sa citeasca raza cerului raza aceea pe care glontul incearca sa o razbata…indiferent ce „marca” ar purta glontul…fiecare il are in el!…tu scrie!

Lasă un răspuns

