Dumnezeu i-a dat ce ceruse

Iaebeţ a chemat pe Dumnezeul lui Israel şi a zis: „Dacă mă vei binecuvânta şi-mi vei întinde hotarele, dacă mâna Ta va fi cu mine, şi dacă mă vei feri de nenorocire, aşa încît să nu fiu în suferinţă!…” Şi Dumnezeu i-a dat ce ceruse. (1 Cronici 4:10)  

Nu îmi plac situaţiile neclare, provizoratele, aşteptările fără o finalitate limpede şi nesiguranţa. Am ajuns la cincizeci de ani, am o îndelungată experienţă a compromisurilor în numele unor principii, dar gata! Nu îmi mai pot permite să mă joc. Cu atât mai mult cu cât, oricât aş fi eu de optimist şi de „cu bateriile pline”, boala îmi propune zi de zi să vad mai lângă lungul nasului şi mai către scurtul vieţii…

De la o vreme mi se propune o astfel de situaţie. Când spun „mi se propune” mă gândesc la situaţie, nu la vreo persoană anume. Fiindcă măcar atâta lucru am observat şi eu, că situaţiile sunt altceva decât persoanele. Situaţiile se încarcă întotdeauna cu noi, se fac una cu noi. Situaţia mea este numai a mea, devine una a mea chiar dacă e generată în exterior. Şi tot ce vine din exterior şi nu duce la o rezolvare, duce la o înrăutăţire a situaţiei.

Tot ce pot face e să mă rog. Când mai binele meu intră în conflict cu binele meu, trebuie să mă rog. Dar ce să spun, că nu-mi doresc mai binele? Aş minţi. Pe Dumnezeu nu-L pot minţi. Lui nu-I pot înşela aşteptările, de aceea nici nu încerc. Dar e bine să nu accept măcar a încerca mai binele?

Şi când îmi puneam problemele astea, Dumnezeu m-a lămurit în felul Lui: fetiţa mea care abia s-a botezat a venit la mine şi m-a rugat să-i explic un verset din Biblie. Nu înţelegea ce vrea Cuvântul să ne înveţe acolo… De ce apare un verset fără legătură aparentă cu contextul?

Păi… şi am tăcut. Nu pricepeam nici eu prea bine. Apoi am înţeles. Era răspunsul aşteptat de mine. 
Fetei i-am spus: „Nu ai de unde să ştii, dar… e ca atunci când te îndrăgosteşti. Când ştii că nu poţi cumpăra iubirea, oricât ai face şi orice ai încerca. Dar ştii că depinzi de iubirea aceasta…”

Lasă un răspuns

