Gânduri şi gânduri…

clas1.jpg

Mesaj postat pe ClaS la data de 2 martie 2001

Dragi prieteni,

Este dificil să ne întâlnim mai des, nu? Fiecare are problemele lui, fiecare suferă într-un fel sau altul sub amprenta vremurilor, ne găsim pe marginea unui vulcan care este propria noastră viaţă, şi nu ştim cum să privim mai bine înăuntru… Iniţiativele noi ne obosesc, preocupările mai intense nu sunt decât bătăi de cap de multe ori inutile în aparenţă, zbaterea pentru bucata de pâine atât de necesară trece uşor peste alte nevoi.

Iar bietul suflet aşteaptă, tot aşteaptă puţină atenţie, un crampei de mângâiere, împlinirea unui vis ori căldura unui moment de bucurie. Ştiu, mulţi veţi spune că toate astea le avem duminica la biserică, sau stând pe genunchi cu Scriptura în mână… Este foarte adevărat. Dar cum acţionăm această părtăşie cu Duhul Domnului? Cum trecem prin ierihonul încăpător de orbire şi durere al lumii? Lăsăm sa treacă momentul de sensibilitate la orbirea altora – care seamănă atât de mult cu a noastră, cea dinainte de vindecare! – fără să facem nimic?

Când am văzut mesajul fratelui I, m-am bucurat. Apoi pe al lui T… Iată, mi-am zis, oameni care au ce spune şi care nu se tem să o facă. Iată un viitor pentru literatura creştină în limba noastră. O controversă între două puncte de vedere diferite asupra naturii necesare a literaturii creştine evanghelice nu poate fi decât benefică, mi-am zis, dacă ea duce la elucidarea esenţei care este, după mine, rolul pe care trebuie să-l joace aceasta în lucrarea Domnului. Iata, mi-am zis cu bucurie, oameni care sunt gata să facă ceea ce eu nu ştiu sau
nu pot. Oameni pentru care Dumnezeu are o lucrare şi care sunt conştienţi de asta.

Nu am iniţiat lista de discuţii pentru mine, ci din convingerea că sunt asemenea oameni care pot duce literatura creştină românească acolo unde îi este locul…. Spuneţi-mi, vă rog, m-am înşelat?

(…)

Aştept răspunsurile voastre cu nerăbdare. Fiţi binecuvântaţi!

Ionatan Piroşca

Lasă un răspuns

