Impresii poetice

Voi vă gândiţi la moarte?

Nu cred totuşi că e vreun om care să nu se gândeacă la plecarea de pe lumea asta. Măcar atunci când îl doare ceva, măcar atunci când apare câte un loc gol împrejurul lui, sau când se suie la volanul maşinii pentru un drum mai lung şi mai greu… Eu mă gândesc la asta şi când scriu. Ca acum, de exemplu. Singura mea certitudine e că nu am trăit degeaba. Credinţa şi nădejdea mea e că voi trece în veşnicie unde voi fi cu Domnul meu. Mai departe e treaba Lui.

Bineînţeles că şi până acolo tot treaba Lui e, mă ia zilnic de mână şi îmi spune: hai, mai trebuie să faci asta şi asta, mai avem de mărturisit aici şi dincolo, mai avem de scris câteva poezii, mai avem de îndurat puţin… De parcă aş fi capabil de ceva! Că înafară de gândul care îmi e ocupat cu moartea, de exemplu, nu am altceva foarte sănătos…

***
şi mereu mă îndoliez la marginea gropii câte unui cuvânt
şi plâng acolo şi râd ca un apucat până la ziuă
Doamne Tu ştii de ce trebuie să fie aşa frig împrejur
de acolo din groapă se ridică un îngheţ definitiv
ca o moarte care s-a aplecat peste marginile mormântului
înafara lui nu înăuntru

să mă vadă adică şi pe mine cum încă fentez colţul ierbii
unde intră fiecare ins aruncat de mama lui la impresii

Lasă un răspuns

