Lupul mâncat de oi

De când cu campania de deconspirare a informatorilor fostei securităţi mi-am pus întrebarea următoare (şi câţi dintre cei care au trait în „epoca de aur” nu şi-o pun?): dacă ar căuta cineva atent în trecutul meu, ar găsi oare ceva care să mă incrimineze? Aşa mi-am amintit o întâmplare cu… un lup mâncat de oi!

Eram într-un cenaclu literar, ne întâlneam săptămânal. Acolo instituisem un premiu literar: cea mai bună poezie scrisă ad hoc într-o şedinţă primea premiul acelei şedinţe (care consta într-o carte, cotizam toţi pentru ea). De obicei împărţeam cărţile cu un coleg de cenaclu, M.A. Fusese cadru militar activ, dar pentru vederi politice dubioase atunci, era trecut  în rezervă.

Una dintre poeziile lui care a luat premiu era un fel de fabulă socială despre un lup mâncat de oi, cu o trimitere transparentă la un anumit personaj. După câteva zile am fost chemat la securitate. Nu mai ştiu dacă am scris ceva acolo, adică dacă am dat vreo declaraţie scrisă, dar îmi amintesc perfect că m-au întrebat dacă ştiu cum pot mânca oile un lup.

Le-am spus că poezia e una, iar mâncatul lupilor e altceva şi că noi nu ne adunăm decât pentru poezie, că de mâncat, mâncăm acasă. La întrebarea directă despre M.A. şi poezia lui, le-am spus să fie liniştiţi, că nu are suficient talent, să ajungă să sperie vreun lup. Se pare că asta i-a liniştit, că ne-au lăsat în pace şi pe mine şi pe colegul meu.

Dar pe lup tot l-au mâncat oile, până la urmă…

Lasă un răspuns

