Mic studiu despre un război mare

lupta1.jpgOare-i greşit să-mi văd viaţa ca pe-un război spiritual? Când nu iese bine ceva, cât putem imputa celui rău, şi cât e vina noastră? Păi… ne-o cam facem şi singuri uneori! ar spune unii credincioşi. Eu mi-am încredinţat viaţa Domnului. Nu numai aspectele ei vitale, dar şi amănuntele. „Doamne, Tu mă cercetezi de aproape şi mă cunoşti, ştii când stau jos şi când mă scol, şi de departe îmi pătrunzi gândul. Ştii când umblu şi când mă culc, şi cunoşti toate căile mele. Căci nu-mi ajunge cuvântul pe limbă, şi Tu, Doamne, îl şi cunoşti în totul. Tu mă înconjori pe dinapoi şi pe dinainte, şi-Ţi pui mâna peste mine. O ştiinţă atât de minunată este mai presus de puterile mele: este prea înaltă ca s-o pot prinde. Unde mă voi duce departe de Duhul Tău, şi unde voi fugi departe de Faţa Ta?” spune David în Psalmul 139.

Am învăţat asta demult, în durere… Aşa cum îşi învaţă vitele stăpânul, pe pielea lor, cu fierul înroşit în foc. Aşa că simt războiul. Duşmanul mă ia exact de ce am mai slab şi dă cu mine de pământ de nu mă văd. De obicei mă prinde neatent. Asta da, e ceva ce depinde de mine. Atenţia… Dar conjuncturile, nu. Ce vină am eu că o apă albastră cară spre moară o fruză uscată, că ea va înfunda, alături de mâl şi alte deşeuri, mai ştiu eu ce agregat mai sensibil, şi moara va începe să macine aiurea? Da, am vina că n-am curăţat-o la vreme. Am vină dacă nu veghez să nu se întâmple asta, dacă atenţia îmi e deturnată de peisaj, dacă părăsesc o clipă tranşeea… Am vina că nu mă rog. Rugăciunea e cea mai puternică armă împotriva celui rău. „Rugaţi-vă neîncetat!” Oare de ce?

Lasă un răspuns

